Τριήμερες δράσεις αστρονομίας στη Σάμο, το νησί του Αρίσταρχου, περιλαμβάνει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ “Ηραία – Πυθαγόρεια” από την Πέμπτη 19 έως και την Κυριακή 22 Μαΐου.

Κατά τη διάρκεια αυτού του τριημέρου, στο νέο δημαρχιακό μέγαρο Πυθαγορείου θα φιλοξενηθεί η έκθεση φωτογραφίας με θέμα “Το σύμπαν των σωματιδίων-Μια διαδρομή στο CERN”,

Οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης είναι από 11:00 έως 19:00.

Το τριήμερο θα ολοκληρωθεί με την ομιλία του σαμιακής καταγωγής ανώτερου φυσικού, καθηγητή του CERN και του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, Εμμανουήλ Τσεσμελή, με θέμα “Το CERN και η σωματιδιακή φυσική”.

Ο καθηγητής Εμμανουήλ Τσεσμελής τιμά για δεύτερη φορά με την παρουσία του το Φεστιβάλ “Ηραία – Πυθαγόρεια”.

Η ομιλία του την Κυριακή 22 Μαΐου θα αρχίσει στις 20:00 στο νέο Δημαρχιακό Μέγαρο Πυθαγορείου και εστιάζεται σε δύο βασικά θέματα:

Το πρώτο είναι το CERN ως παγκόσμιος ερευνητικός οργανισμός και η συμβολή του στην ευρύτερη επιστήμη της Φυσικής και ειδικότερα της σωματιδιακής Φυσικής.

Το δεύτερο θέμα είναι η εστίαση πάνω στην έρευνα της σωματιδιακής Φυσικής, απαντώντας σε ερωτήματα προέλευσης της ύλης και των συνθηκών που επικρατούσαν κατά το Big Bang και τη διαστολή του σύμπαντος που υφίσταται μέχρι σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το CERN είναι το μεγαλύτερο Ερευνητικό Κέντρο στον κόσμο, σε θέματα Φυσικής και ειδικότερα πάνω στην Σωματιδιακή Φυσική. Βρίσκεται στην Γενεύη, στα σύνορα Ελβετίας-Γαλλίας.

Η Ελλάδα συμμετέχει ως κράτος-μέλος στο συμβούλιο και είναι από τα ιδρυτικά μέλη του.

Στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων πραγματοποιούνται και εκπαιδευτικές δράσεις.

Συνδιοργανωτές είναι το CERN και ο Σύλλογος Καθηγητών του Γυμνασίου Πυθαγορείου.

Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

Το Φεστιβάλ “Ηραία – Πυθαγόρεια” συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και τον δήμο Ανατολικής Σάμου, με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Σάμου και την συμμετοχή του Πολιτιστικού Συλλόγου Πυθαγορείου Σάμου “Ο Λυκούργος”.

Σύντομο βιογραφικό Εμμανουήλ Τσεσμελή (πηγή)

O Εμμανουήλ Τσεσμελής είναι Ανώτερος Φυσικός, αναπληρωτής Επικεφαλής Διεθνών Σχέσεων της Μονάδας του CERN και Επισκέπτης Καθηγητής Σωματιδίων και Επιταχυντικής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Γεννήθηκε στην Αυστραλία, καθώς οι γονείς του είχαν μεταναστεύσει από το Βαθύ της Σάμου στην Αυστραλία για ένα καλύτερο μέλλον.

Σπούδασε στην Αθήνα, τη Μελβούρνη και το Ντόρτμουντ. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή πάνω στην πειραματική φυσική των σωματιδίων στο Πανεπιστήμιο του Dortmund, όπου εργάστηκε στην αναζήτηση για το μποζόνιο Higgs.

Από το 1993 έως το 1998, εργάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος νετρίνων του CERN. Το 1998 εντάχθηκε στο Large Hadron Collider του CERN (LHC), ένα από τα δύο πειράματα που έχουν ανακοινώσει την ανακάλυψη του μποζονίου Higgs, και για την περίοδο 2005-2008 ήταν επικεφαλής των Πειραματικών περιοχών του LHC. Ως αποτέλεσμα της έρευνας του, έχει συγγράψει μεγάλο αριθμό επιστημονικών εργασιών σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Ο Εμμανουήλ Τσεσμελής ήταν μέλος της Διεύθυνσης του γραφείου του CERN κατά την περίοδο 2009-2013. Από το 2004, επίσης παρέχει στρατηγικές συμβουλές προς τους Γενικούς Διευθυντές του CERN για τις διεθνείς σχέσεις του Οργανισμού. Με την ιδιότητα αυτή, ήταν υπεύθυνος για τη συνεργασία με επιστήμονες του CERN από χώρες που βρίσκονται στη διαδικασία της ανάπτυξης των κοινοτήτων της σωματιδιακής φυσικής τους.

Είναι εκλεγμένο μέλος του Αυστραλιανού Ινστιτούτου Φυσικής και μέλος του Jesus College της Οξφόρδης.

Διαβάστε τις ειδήσεις μας στο Google

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο Twitter

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube

Βρείτε τα φτηνότερα αεροπορικά εισιτήρια με την εφαρμογή Low Fare Calendar!

Discover the best flight deals with Aegean Airlines Low Fare Calendar!