fbpx

Αντιδράσεις και στη Σάμο για τα “λουκέτα” σε υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ

Αντιδράσεις πανελλαδικά προκαλεί η απόφαση των ΕΛΤΑ για άμεση διακοπή λειτουργίας 204 υποκαταστημάτων τους ανά τη χώρα, 3 εξ αυτών στον Νομό Σάμου, σε Πυθαγόρειο, Ράχες, Άγιο Κήρυκο.

Στη Σάμο, μετά τον δήμαρχο Ανατολικής Σάμου, Πάρη Παπαγεωργίου, και οι δημοτικές παρατάξεις αποδοκιμάζουν τα “λουκέτα” αυτά σε μια περιοχή όπως το Βόρειο Αιγαίο.

Πιο αναλυτικά, η ΑναΣΑ (Ανανέωση-Συμμετοχή-Ανάπτυξη) για τη Σάμο, με επικεφαλής τον Γιώργο Στάντζο, επισημαίνει πως “την ώρα που οι νησιωτικές και ακριτικές περιοχές της χώρας θα έπρεπε να ενισχύονται ουσιαστικά, με πολιτικές που στηρίζουν τον πληθυσμό και ενθαρρύνουν την τοπική ανάπτυξη, η απόφαση για το κλείσιμο υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ αποτελεί ένα βαθύ πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες.

Μια τέτοια επιλογή κινείται στην αντίθετη κατεύθυνση από τους στόχους της αποκέντρωσης, της περιφερειακής συνοχής και της ισότιμης πρόσβασης όλων των πολιτών σε βασικές υπηρεσίες.

Η υποβάθμιση κρίσιμων δομών, όπως τα ΕΛΤΑ, διευρύνει το χάσμα μεταξύ κέντρου και περιφέρειας και επιδεινώνει τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων των απομακρυσμένων περιοχών.

Ζητούμε την άμεση ανάκληση της σχετικής απόφασης.

Καλούμε το Δ.Σ. Ανατολικής Σάμου να λάβει σχετική απόφαση ψηφίσματος σε έκτακτη συνεδρίαση του.

Η φωνή των τοπικών κοινωνιών είναι σαφής και αποφασιστική:

Όχι στην αποδυνάμωση των νησιών.

Ναι στην ανάπτυξη, τη συνοχή και την ισότιμη πρόσβαση για όλους τους πολίτες”, τονίζει η ΑναΣΑ.

Η ΛΑΣ

Με τη σειρά της, η Λαϊκή Συσπείρωση υπογραμμίζει πως το κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ “δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά ούτε ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία.

Είναι η συμφωνημένη πολιτική από όλες τις κυβερνήσεις των μνημονίων και φυσικά της σημερινής της ΝΔ, που αφορά την παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών υπηρεσιών στην ιδιωτική εκμετάλλευση.

Η λεγόμενη «αναδιοργάνωση» των ΕΛΤΑ, όπως λέγεται, έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους, όσο και για το κοινό.

Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες, ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα  (couriers) σε βάρος της ταλαιπωρίας και της οικονομίας  των εργαζομένων και του κοινού.

Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων.

Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους.

Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

Γίνεται φανερό στη σημερινή εξέλιξη ότι κάθε διαμαρτυρία που γίνεται  αυτές τις ημέρες από θεσμικά πρόσωπα και φορείς που είναι πολιτικά και διαχρονικά συμμέτοχοι και υπερασπιστές αυτής της πολιτικής, μόνο σαν κροκοδείλια δάκρυα μπορούν να εκληφθούν”.

Η Λαϊκή Συσπείρωση τονίζει πως “η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους.

Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών.

Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όπως το Πυθαγόρειο, όπου σχεδόν το σύνολο των επαγγελματιών, αλλά και των εργαζομένων εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο κατάστημα των ΕΛΤΑ”.

Απεργία στην Ικαρία

Στο μεταξύ, το Δ.Σ του Εργατικού Κέντρο Νομού Σάμου συνεδρίασε την Παρασκευή κι αποφάσισε ομόφωνα την προκήρυξη απεργίας για όλο το νησί της Ικαρίας.

Καταγγέλλει την απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ, που “είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και αφάνταστη ταλαιπωρία σε πλήθος δημοτών, επαγγελματιών των νησιών και ιδιαίτερα σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού που εξυπηρετούνται καθημερινά από αυτά, με δεδομένη την κάκιστη κατάσταση στα οδικά δίκτυα και τους διάσπαρτους και απομακρυσμένους οικισμούς σε αυτά αλλά και σε διάφορους κλάδους που εξαρτώνται από τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ.

Επιπλέον δεν είναι αμελητέες οι βαριές συνέπειες στους εργαζόμενους του κλάδου που πρόκειται να υποστούν περεταίρω εντατικοποίηση της εργασίας τους, μετακίνηση σε άλλα καταστήματα και απολύσεις.

Αυτή είναι η πραγματική όψη του «Στρατηγικού Σχεδίου Μετασχηματισμού 2023 – 2027», συνέπεια της πολιτικής απελευθέρωσης της ΕΕ, με βάση τον οποίο προβλέπεται το κλείσιμο 204 καταστημάτων και αποχώρηση περίπου 1800 εργαζομένων σε βάθος τριετίας!

Η λεγόμενη «αναδιάρθρωση του δικτύου» πραγματοποιείται με βάση την κερδοφορία, όχι τις λαϊκές ανάγκες. Γι΄ αυτό και επιφέρει την ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, μεταφορά κρίσιμων τομέων σε εργολάβους, κατάργηση εκατοντάδων θέσεων εργασίας, απολύσεις και εθελούσιες εξόδους, μείωση καταστημάτων, ειδικά σε απομακρυσμένες και μη κερδοφόρες περιοχές. Ακόμα, αντικατάσταση εργαζομένων με εργολάβους και ευέλικτο προσωπικό, με μισθούς πείνας, εντατικοποίηση της εργασίας, χωρίς πραγματική μέριμνα για ασφάλεια, δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές, καθώς και τεράστια ταλαιπωρία των δημοτών που για άλλη μια φορά θα κληθούν να πληρώσουν αυτήν την πολιτική.

Καλούμε τους κατοίκους και τους φορείς των νησιών Σάμου και Ικαρίας σε γενικό ξεσηκωμό και συμμετοχή στην απεργία τη Δευτέρα 3 Νοέμβρη ενάντια στην περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας διεκδικώντας:

Να παρθεί εδώ και τώρα πίσω η απαράδεκτη απόφαση για κλείσιμο των ΕΛΤΑ στα νησιά μας.

Καμία απόλυση προσωπικού των ΕΛΤΑ”.

ΕΛΤΑ: “Κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο – κανένα νησί χωρίς κατάστημα”

Από την πλευρά τους, με νέα ανακοίνωσή τους, την Παρασκευή, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εξηγούν πως “προχωρούν δυναμικά στον μετασχηματισμό τους, επεκτείνοντας το μοντέλο «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον», που φέρνει όλες τις υπηρεσίες των ΕΛΤΑ απευθείας στην πόρτα του πολίτη”.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, “το ταχυδρομείο δεν είναι μόνο το κατάστημα της γειτονιάς· είναι μια υπηρεσία που φτάνει ακόμη πιο κοντά στον πολίτη, όπου κι αν βρίσκεται, με σύγχρονα μέσα, ευελιξία και αξιοπιστία”.

Σύμφωνα με τα ΕΛΤΑ, “ο θεσμός «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον» αξιοποιεί το ισχυρό δίκτυο 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών ΕΛΤΑ και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier, που εξυπηρετούν καθημερινά κάθε γωνιά της χώρας. Οι ταχυδρόμοι διαθέτουν πλήρη ψηφιακό εξοπλισμό (PDA, POS) και μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές, εισπράξεις, αποστολές και παραδόσεις αντικειμένων απευθείας στον χώρο του πολίτη.

Ιδιαίτερη μέριμνα δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία ταχυδρόμου, όπως και σήμερα. Σε κάθε περιοχή όπου αναστέλλεται η λειτουργία καταστήματος, οι πολίτες θα ενημερώνονται για τον αγροτικό ταχυδρόμο που τους εξυπηρετεί και θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μαζί του για προγραμματισμό κατ’ οίκον εξυπηρέτησης”.

Παράλληλα, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700, μπορούν να λαμβάνουν πληροφορίες και να προγραμματίζουν ραντεβού με τον ταχυδρόμο της περιοχής τους.

“Κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο”, ανέφερε ο κ. Σκλήκας. “Με το ΕΛΤΑ κατ’ οίκον, κάθε πολίτης έχει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες, στο σπίτι του, με τον ίδιο άνθρωπο που τον εξυπηρετούσε πάντα – αλλά τώρα ακόμα πιο γρήγορα, πιο απλά, πιο ψηφιακά και πιο κοντά”, σημείωσε.

Όπως επαναλαμβάνουν τα ΕΛΤΑ, η αναδιοργάνωση του δικτύου τους “αποτελεί αναγκαίο βήμα για τη βιωσιμότητα και το μέλλον της εταιρείας. Τα ΕΛΤΑ, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος, παραμένουν ελλειμματικά σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά ενώ σήμερα, λιγότερο από το 10% των συνολικών εσόδων συνδέεται με τη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, όταν το κόστος λειτουργίας τους αντιστοιχεί περίπου στο 45% του συνολικού κόστους της εταιρείας. Πολλά από τα καταστήματα λειτουργούσαν με ελάχιστα έσοδα και ζημίες που ξεπερνούσαν τις 150.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα.

Επομένως, ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί το μέλλον και οι προοπτικές τους, των εργαζομένων και του κοινωνικού τους ρόλου. Ειδάλλως θα μπορούσε να απειληθεί η επιβίωση συνολικά των ΕΛΤΑ. Η συνέχιση της λειτουργίας δεκάδων καταστημάτων με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και περιορισμένη προσέλευση πελατών δεν θα ήταν βιώσιμη επιλογή.

Η απόφαση για την αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων στηρίζεται σε τεκμηριωμένα οικονομικά και λειτουργικά δεδομένα και αποτελεί συνέχεια ενός ευρύτερου σχεδίου μετασχηματισμού που υλοποιείται τα τελευταία δυόμισι χρόνια.

Προηγήθηκαν η συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, η ανανέωση του στόλου με 250 υβριδικά και 250 ηλεκτρικά οχήματα, η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η εκπαίδευση του προσωπικού.

Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία παραμένει πλήρως εξασφαλισμένη. Σε κάθε νησί λειτουργεί τουλάχιστον ένα ταχυδρομικό κατάστημα, ενώ σε περιοχές όπου δεν υπάρχει πλέον φυσικό κατάστημα, η εξυπηρέτηση παρέχεται μέσα από το δίκτυο των αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων, συνεργαζόμενων σημείων και πρακτορείων με την εμπορική ταυτότητα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, εξασφαλίζοντας την αδιάλειπτη παρουσία και τις ίδιες υπηρεσίες με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος.

Καθημερινά, περισσότεροι από 1.400 ταχυδρόμοι, 500 συνεργάτες ΕΛΤΑ και 400 διανομείς συνεργατών της ΕΛΤΑ Courier, εξυπηρετούν πολίτες και επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια, καλύπτοντας απομακρυσμένες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές. Ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί με τη μετακίνηση προσωπικού από τα καταστήματα που αναστέλλουν λειτουργία, ενισχύοντας τη διανομή και τη συχνότητα εξυπηρέτησης.

Το ανθρώπινο δυναμικό των ΕΛΤΑ παραμένει στον πυρήνα της προσπάθειας αυτής. Κανένας εργαζόμενος των ΕΛΤΑ δεν χάνει τη θέση του. Το προσωπικό αξιοποιείται σε νέες, πιο παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας κρίσιμους τομείς όπως η διανομή, οι υπηρεσίες πελατών και οι ψηφιακές λειτουργίες. Παράλληλα, συνεχίζονται τα προγράμματα εκπαίδευσης και αναβάθμισης δεξιοτήτων, ώστε κάθε εργαζόμενος να συμμετέχει ενεργά στη νέα εποχή του Οργανισμού.

Τα ΕΛΤΑ παραμένουν παρόντα σε όλη τη χώρα, με νέες μορφές λειτουργίας, σύγχρονα εργαλεία και ανθρώπινο πρόσωπο. Στηρίζουν την περιφέρεια, επενδύουν σε τεχνολογία, εκπαίδευση και εξοπλισμό, και διαμορφώνουν ένα βιώσιμο, αξιόπιστο και ανθρώπινο ταχυδρομείο που υπηρετεί τον πολίτη με συνέπεια και σεβασμό”.

 

ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ:

   

Ενημερωθείτε μέσα από το κανάλι μας στο Viber

Διαβάστε τις ειδήσεις μας στο Google

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο Twitter

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube

Βρείτε τα φτηνότερα αεροπορικά εισιτήρια με την εφαρμογή Low Fare Calendar!

Discover the best flight deals with Aegean Airlines Low Fare Calendar!

Related Articles

error: Content is protected !!