Με “λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια”, σύμφωνα με την τοπική μητρόπολη, με τη συμμετοχή των πολιτικών και στρατιωτικών Αρχών του νησιού, πλειάδας ιερέων και πλήθους προσκυνητών, εόρτασε στις 13-14 Σεπτεμβρίου η ιστορική (1592), πατριαρχική και σταυροπηγιακή ιερά μονή Τιμίου Σταυρού, στους Μαυρατζαίους της Σάμου.
Το Σάββατο, παραμονή της εορτής, ο μητροπολίτης κ. Ευσέβιος προέστη της καθόδου του Τιμίου Ξύλου από το σκευοφυλάκιο της μονής, χοροστάτησε στον πανηγυρικό εσπερινό και κήρυξε τον θείο λόγο μιλώντας επίκαιρα.
Αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο τεμάχιο του Τιμίου Ξύλου, πολύτιμο κειμήλιο και θησαυρό της τοπικής Εκκλησίας, που φυλάσσεται στην ιερά μονή, δώρο του εκ Χώρας Σάμου καταγόμενου πατριάρχη Ιεροσολύμων Κυρίλλου του Β΄ (1815).
Ευχαρίστησε δε τον καθηγούμενο, αρχιμανδρίτη Μακάριο, και την περί αυτού αδελφότητα για τη διοργάνωση της όλης πανηγύρεως.
Ανήμερα της εορτής, την Κυριακή, ο κ. Ευσέβιος χοροστάτησε στον όρθρο, ιερούργησε και προέστη της ακολουθίας της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
Αντί άλλου κηρύγματος αναγνώστηκε η εγκύκλιος του μητροπολίτη “επί τῇ ἑορτῇ τῆς Παγκοσμίου Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου και Ζωοποιοῦ Σταυροῦ”.
Οι ιερές αυτές ακολουθίες τελέσθηκαν στον αύλειο χώρο της μονής, μπροστά από το χτυπημένο από τον σεισμό του 2020 καθολικό του μοναστηριού.
Στη συνέχεια, με αφορμή τη συμπλήρωση 103 ετών από τη Μικρασιατική καταστροφή, ο κ. Ευσέβιος μετέβη στην περιοχή της Ψιλής Άμμου και στο μοναδικό παρεκκλήσιο του νησιού με το όνομα του αγίου ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου Σμύρνης.
Στο εκεί μνημείο τέλεσε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων, που σφαγιάσθηκαν κατά τη θλιβερή εκείνη επέτειο.
Το απόγευμα της εορτής ο μητροπολίτης μετέβη στον ενοριακό ιερό ναό Τιμίου Σταυρού Μεσαίου Καρλοβάσου.
Χοροστάτησε στον μεθέορτο εσπερινό, τέλεσε την ακολουθία των Χαιρετισμών του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού και μίλησε στο πολυπληθές εκκλησίασμα.
Προς ευλογία και ενίσχυση των πιστών, μετέφερε προς προσκύνηση το Τίμιο Ξύλο.
Φωτογραφίες: Μητρόπολη Σάμου








