Κινητοποίηση στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου πραγματοποιεί την Τρίτη 26 Νοεμβρίου και ώρα 13:30 ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου.
Τα αιτήματα της κινητοποίησης είναι τα εξής:
– Να συνεδριάσει άμεσα το ΠΥΣΠΕ Σάμου και να ικανοποιήσει τις συλλογικές αιτήσεις αυτοδίκαιης μονιμοποίησης.
– Να εκδοθούν άμεσα οι διαπιστωτικές για τους νεοδιόριστους του 2020 και του 2021
– Να μην προχωρήσει καμία δίωξη σε βάρος κανενός συναδέλφου και συναδέλφισσας που σηκώνει ανάστημα απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων και την αξιολόγηση.
– Να καλυφθούν άμεσα όλα τα λειτουργικά κενά της ΔιΠΕ Σάμου
Νωρίτερα, στις 12 το μεσημέρι της Τρίτης θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση δασκάλων και νηπιαγωγών στην πλατεία Πυθαγόρα, μοίρασμα ενημερωτικού υλικού και μετά θα ακολουθήσει η κινητοποίηση στις 13:30 στη ΔιΠΕ. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής ο σύλλογος κηρύσσει στάση εργασίας από 1 έως 3 ώρες, για χρήση από τους/τις εκπαιδευτικούς, ανάλογα με το ωράριο του καθενός/καθεμιάς.
Η σχετική ανακοίνωση του συλλόγου:
“Αγώνας για σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει – Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για ένα καλύτερο σχολείο
Και η φετινή σχολική χρονιά είναι γεμάτη προβλήματα. Τα παιδιά μας κάνουν σε αρκετές περιπτώσεις μάθημα σε ακατάλληλα κτίρια, π.χ. τα κοντέινερ είναι εδώ, 4 και πλέον χρόνια μετά το σεισμό, οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης φαίνεται ότι έχουν γραφτεί στο χιόνι. Ταυτόχρονα υπάρχουν κενά, ακόμα λείπουν ειδικότητες σε σχολεία, ενώ στους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης έχει πρακτικά μπει κόφτης, στερώντας μια κρίσιμη βοήθεια από παιδιά που την έχουν ανάγκη. Την ίδια ώρα συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα πραγματοποιούνται με μόνο κριτήριο το να κάνει το κράτος οικονομία, πιθανά για να «μπουκώνουν» με χρήμα επιχειρηματικοί όμιλοι και για ΝΑΤΟϊκές δαπάνες για να συμμετέχει και η χώρα μας στις πολεμικές επιχειρήσεις.
Την ίδια ώρα και ο ίδιος ο προσανατολισμός του σχολείου έχει προβλήματα. Στροφή στις εφήμερες δεξιότητες, αυτό υπηρέτησαν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις. Σε βάρος μιας ολοκληρωμένης μόρφωσης για τα παιδιά μας. Γιατί το αυριανό εργατικό δυναμικό, για να είναι φτηνό, ευέλικτο και χωρίς δικαιώματα, πρέπει να μην έχει στέρεα γνώση, να μην έχει κριτική σκέψη. Αυτό αποτυπώνεται στα σχολικά βιβλία, που όλοι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έχουν σοβαρές παρατηρήσεις, στα νέα αναλυτικά προγράμματα.
Το σχολείο που φτιάχνουν διαδοχικά οι κυβερνήσεις δεν είναι αυτό που αξίζουν τα παιδιά μας, γιατί καταρχήν δεν έχουν ως κριτήριο το καλό των παιδιών μας. Αυτό αποτυπώνεται στο περιεχόμενο των οδηγιών στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στα κενά, στο κτιριακό, την υποχρηματοδότηση και τόσα άλλα.
Η κυβέρνηση έχει ένα πρόβλημα: έχει ανάγκη τη συναίνεση των εκπαιδευτικών
Οι αλλαγές στην εκπαίδευση, η προσαρμογή της σταθερά στα «θέλω» των επιχειρηματικών ομίλων, απαιτεί τη συναίνεση των εκπαιδευτικών, των εργαζόμενων που διαμεσολαβούν ανάμεσα στις κυβερνητικές κατευθύνσεις και τα παιδιά.
Οι εκπαιδευτικοί όμως δε θέλουμε ένα σχολείο που να εξοντώνει και να μη μορφώνει τα παιδιά μας. Ασκούμε ένα λειτούργημα που απαιτεί από τον κάθε εκπαιδευτικό να δίνει καθημερινά το 101% των δυνάμεών του. Από αυτή τη σκοπιά διεκδικούμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και όχι να κάνουμε δεύτερη δουλειά, σε βάρος τελικά της δουλειάς μας στην εκπαίδευση. Από αυτή τη σκοπιά απαιτούμε μόνιμες προσλήψεις και όχι χιλιάδες αναπληρωτές να αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους, για να μη μένουν τα παιδιά χωρίς δασκάλους.
Κάθε μας αίτημα έχει ως κριτήριο το καλό των παιδιών μας
Από αυτή τη σκοπιά αντιδρούμε στην αξιολόγηση του Υπουργείου. Είναι ψέμα ότι δε θέλουμε γενικά να αξιολογηθεί η δουλειά μας, την αξιολογούμε οι ίδιοι κάθε μέρα, ακούμε τις παρατηρήσεις των γονιών κάθε μέρα, έχουμε τα μάτια των παιδιών πάνω μας κάθε μέρα.
Δε θέλουμε όμως την αξιολόγηση που δεκαετίες τώρα προωθούν όλες οι κυβερνήσεις και που θα λειτουργεί ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τους εκπαιδευτικούς, που θα αποτελεί μια μόνιμη πηγή εκβιασμού. Σκεφτείτε ένα απλό παράδειγμα:
- Διώκεται συναδέλφισσα που μίλησε στα παιδιά για τον πόλεμο στην Παλαιστίνη και που δεν αναπαρήγαγε το κυρίαρχο αφήγημα της κυβέρνησης και των ΝΑΤΟ-ΕΕ ότι τάχα το Ισραήλ έχει δικαίωμα στην αυτοάμυνα
- Κατηγορήθηκε η ΟΛΜΕ ως αντισημιτική οργάνωση (!) για τον ίδιο λόγο.
- Ακυρώθηκαν σχολικές γιορτές επειδή παιδιά θα έλεγαν και ένα τραγούδι για την Παλαιστίνη και το λαό της που σφάζεται
Δε θέλουν εκπαιδευτικούς που να σκέφτονται «έξω από το κουτί» της κυρίαρχης ιδεολογίας και προπαγάνδας. Που θα βάζουν φαντασία στο μάθημα για να είναι πιο ελκυστικό για όλα τα παιδιά.
Δεν μπαίνουμε σε αυτά τα καλούπια, δε συμβιβαζόμαστε με τη μιζέρια τους, θέλουμε σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει
Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αντιστέκονται σε όλη την Ελλάδα, πολεμούν αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Και η κυβέρνηση απαντά με καταστολή.
- Βγάζει παράνομες τις απεργίες μας και τις κινητοποιήσεις μας
- Στέλνει σε πειθαρχικά συναδέλφους και συναδέλφισσες που αντιπαλεύουν την αξιολόγηση του Υπουργείου με όλα τα μέσα που έχει αποφασίσει συλλογικά ο κλάδος.
Κανείς μόνος του, καμία μόνη της
Μαζί με την Ομοσπονδία, από την οποία απαιτούμε ολόπλευρη στήριξη, θα είμαστε δίπλα σε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα που διώκεται άδικα. Γιατί το δίκιο είναι το καλό των παιδιών και είναι πάνω από τους αντιλαϊκούς νόμους.
Καλούμε να πάψουν οι διώξεις, είμαστε σε ετοιμότητα για να απαντήσουμε αγωνιστικά σε κάθε τέτοια απόπειρα.
Καλούμε να μονιμοποιηθούν και τυπικά οι χιλιάδες συνάδελφοι που το υπουργείο κρατά σε ομηρία επειδή έχουν επιλέξει να αντισταθούν στην αξιολόγηση, συνάδελφοι που μπορεί να έχουν και πάνω από 10 χρόνια υπηρεσίας. Τα αρμόδια όργανα να συνεδριάσουν (ΠΥΣΠΕ) άμεσα και να εκδοθούν οι σχετικές διαπιστωτικές“.