Σημαντική αλλαγή δεδομένων και για τη Σάμο δημιουργεί ο διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές που διεξάγει η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς για τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Σάμου και άλλες 9 γραμμές εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρείες για την ανάληψή τους χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα.

Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι 10 γραμμές αποχαρακτηρίζονται ως άγονες και ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τις υπόλοιπες 18 γραμμές, ανάμεσα τους και για την γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, που εξακολουθεί να θεωρείται άγονη.

Στις 4 Αυγούστου εκδηλώθηκε εγγράφως από αερομεταφορείς η πρόθεση διεξαγωγής των κάτωθι γραμμών για την περίοδο από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα:

1) Θεσσαλονίκη – Σάμος

2) Αθήνα – Ζάκυνθος,
3) Αθήνα – Ικαρία,
4) Αθήνα – Κύθηρα,
5) Αθήνα – Κάρπαθος,
6) Αθήνα – Μήλος,
7) Αθήνα – Νάξος,
8) Αθήνα – Πάρος,
9) Αθήνα – Σκιάθος, και
10) Θεσσαλονίκη – Χίος.

Οι 18 γραμμές για τις οποίες συνεχίζεται ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός συνεχίζεται για τις υπόλοιπες 18 γραμμές. Οι 18 άγονες γραμμές, οι οποίες θα ανατεθούν, κι αυτές, για 4 χρόνια και συγκεκριμένα από την 1η Φεβρουαρίου 2023 έως την 31η Ιανουαρίου 2027, είναι οι ακόλουθες:

Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Αθήνα – Σκύρος, Αθήνα – Σύρος, Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Κάλυμνος, Αθήνα – Σητεία, Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά, Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα – Κύθηρα, Θεσσαλονίκη – Σκύρος, Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία, Ρόδος – Καστελόριζο, Αλεξανδρούπολη – Σητεία, Άκτιο – Σητεία, Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος και Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια.

Η ημερομηνία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τις 18 γραμμές έχει οριστεί στις 25 Σεπτεμβρίου. O διαγωνισμός είναι διεθνής, οπότε είναι “ανοιχτός” προς κάθε αερομεταφορέα της ΕΕ.

Σήμερα, οι άγονες αεροπορικές γραμμές διεξάγονται από τις εταιρείες SKY express (η εταιρεία, που ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων IOGR, διαθέτει την πλειονότητα των άγονων γραμμών) και Olympic Air (η Olympic Air ανήκει στην AEGEAN).

Μάλιστα, και οι δυο εταιρείες προχώρησαν πρόσφατα στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών, τύπου ATR που διαθέτουν και – σύμφωνα με αναλυτές της αεροπορικής αγοράς – θεωρείται βέβαιο ότι θα “μονομαχήσουν” σε αρκετές γραμμές του διαγωνισμού.

Στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν άλλες εταιρείες με αξιοσημείωτο μέγεθος (Astra και Ellinair δεν πετάνε πλέον), οπότε με ενδιαφέρον αναμένεται, εάν θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό αερομεταφορέας του εξωτερικού.

Διαβάστε τις ειδήσεις μας στο Google

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook και στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο Twitter

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube

Βρείτε τα φτηνότερα αεροπορικά εισιτήρια με την εφαρμογή Low Fare Calendar!

Discover the best flight deals with Aegean Airlines Low Fare Calendar!